Ofte stilte spørsmål (FAQ) om bestilling av salt

Kundeforhold og bestilling:

Hvordan kan jeg bli kunde hos dere?

Det er veldig enkelt å bli kunde hos oss. Gå inn på salt.no og klikk på “bli kunde” - https://salt.appfarm.app/kunderegistrering/registrering

Fyll ut informasjon og verifiser deg via din mobiltelefon. 

Når skjemaet er ferdig utfylt blir det sendt inn til oss for verifisering og godkjenning.

Du kan allerede logge inn og se våre produkter og be om pris.

Jeg har innspill til kundeportalen. Hvor kan jeg henvende meg?

Vi setter stor pris på alt som kan være med å gjøre oss bedre. Har du tilbakemelding eller innspill ber vi deg sende dette via vårt kontaktskjema her. 

Alle innspill blir lest og vurdert. 

Har du problemer med å logge inn eller annet relatert til din bestilling ber vi deg ringe slik at vi kan se på saken så raskt som mulig. 

Hvor finner vi vårt kundenummer?

Kundenummeret deres finner du inne i din kundeportal eller på din faktura.  

Du kan alltid kontakte oss med spørsmål på e-post til salt@salt.no eller ringe oss mellom kl. 8 og 16 på 55 33 24 00

Jeg jobber med et anbud og ønsker å diskutere pris på salt. Hvem henvender jeg meg til?

Vi ønsker gjerne å snakke med deg! Ta kontakt med en av våre salgsansvarlige. Les mer om de og finn kontaktinformasjon her.

Jeg ønsker pristilbud på flere produkter, hva gjør jeg?

For at vi på best mulig måte skal kunne hjelpe deg med et pristilbud på salt kan du logge inn i din kundeportal, er du ikke kunde fra før ber vi deg registrere deg som kunde. 

I kundeportalen kan du enkelt be om pris på alle våre produkter.

Har du spørsmål kan du kontakte oss https://www.salt.no/snakk-med-en-salgsansvarlig

Hvem selger dere salt til?

Saltimport har kunder innenfor en rekke bransjer, som blant annet fiskerinæringen, kommuner, entrepenører, mat- og næringsmiddelindustrien. Vårt produktutvalg, bestillingsprosess og fraktalternativer er fleksible og skal fungere for alle næringer.

Ta kontakt med oss for et uforpliktende salttilbud.

Jeg får ikke tilsendt pin-kode for logg inn på salt.no kundeportal. Hvordan kan jeg bestille?

Dersom det er første gang du forsøker å logge inn og du ikke mottar pin-kode ber vi deg ta kontakt med oss slik at vi kan hjelpe deg. Noen kunder kan dessverre oppleve at det å motta pin-kode tar lang tid. 

Hvis du vet om andre i selskapet ditt som har tilgang kan du gjerne be de kontrollere at din bruker er skrevet med korrekt e-post. 

Sjekk spamfilter/søppelpost.

Ikke nøl med å ta kontakt med oss dersom du trenger hjelp.

Jeg har sendt bestilling, men ikke fått svar?

Vanligvis svarer vi alle henvendelser i løpet av kort tid og senest samme dag. Vi beklager at du ikke har fått tilbakemelding på din bestilling. Send oss en henvendelse her , ring oss på 55332400 eller send e-post til salt@salt.no. Så skal vi se hva som har skjedd med din bestilling. 

Ved å legge inn bestilling via din kundeportal reduserer du sannsynligheten for at din bestilling skal havne på avveie.

Frakt og henting av salt:

Må jeg hente varene selv, eller kan dere sende varene?

Hos oss kan du hente varene selv eller få de levert. Frakt og energigebyr kommer i tillegg.

Hvor har dere terminaler for utlevering av salt?

Saltimport har terminal i Oslo, Bergen, Trondheim, Ålesund, Risavika og på Vannøya i Troms. Se lokasjoner her: https://www.salt.no/finn-oss

Hvordan kan jeg hente salt utenom åpningstid?

Vi tilbyr opphenting av veisalt i løsvekt/bulk på våre anlegg i Bergen, Trondheim og Oslo. For å hente dette må du ha fått tildelt kode til anlegget og ha opplæring på bruk av anlegg. 

Ved avvik ber vi deg kontakte oss. 

Når kan jeg forvente å få varene levert?

Ved bestilling før kl. 12 kan du estimere leveringstid på ca. 2-3 virkedager. Vi gjør alltid det vi kan for å få levert så raskt som mulig og trenger du varene raskere ber vi deg gi beskjed så skal vi gjøre det vi kan. Vi vil alltid gi en estimert leveringsdato ved ordrebekreftelse.

Vi gjør oppmerksom på at det kan forekomme forsinkelser, og at det derfor er lurt å bestille i god tid. 

Vi anbefaler at du planlegger og bestiller salt i god tid.

Det er en skade på varene vi har mottatt, hva gjør jeg?

Vi gjør alltid vårt ytterste for at du som kunde skal motta varer i fin stand. 

Dersom du skulle motta noe som er skadet eller har mangler ønsker vi at dere dokumenterer med bilder, ordrenummer og evt. parti/lot-nummer på de aktuelle varene.
Deretter kan dette sendes til quality@salt.no og salt@salt.no. Har dere informasjon om når skaden kan ha skjedd eller ann.

Vi vil videre ta tak i saken og følge dere opp så snart som mulig. 

Varene er forsinket, hva gjør jeg?

Dersom varene dine er forsinket kan du sende oss en e-post til salt@salt.no med din ordrereferanse.

Om Saltimport

Hva er åpningstidene til Saltimport?

Kundeservice har åpent mandag til fredag fra kl. 8 til kl. 16. 

Våre selvbetjent anlegg er åpent 24/7 - har du spørsmål om dette kontakt oss her.

Terminalene våre og åpningstider finner du her: https://www.salt.no/finn-oss.

Åpningstider alle terminaler mandag til fredag: 

Bergen: kl. 07.00-15.00

Trondheim: kl. 07.30-15.30

Ålesund: kl. 08.00-16.00

Vanna: kl. 08.00-16.00

Oslo: kl. 08.00-15.00

Risavika: kl.08.00-16.00

Haugesund: kl.08.00-16.00

Sortland: Etter avtale

Har dere sertifiseringer? Er dere ISO sertifisert?

Vi er ISO-sertifisert og har salt som er godkjent som kosher, hallal.

Om saltproduktene

Hvor kan jeg finne produktdatablad?

Produktdatablad for dine produkter finner du som pdf-filer inne i din kundeportal. 

1. Logg inn via salt.no
2. Klikk på «Bestill og se produkter»
3. Klikk på produktet du ønsker databladet til
4. Last ned vedlegg


Dersom det mangler vedlegg ber vi deg henvende deg til oss via kontaktskjema her eller send en e-post til salt@salt.no. Oppgi ditt kundenummer i henvendelsen. 

Spørsmål og svar om veisalt

Kontakt oss
i dag

Ta gjerne en hyggelig prat
med våre salteksperter
Ring oss på +47 55 33 24 00
Eller ønsker du å bli kontaktet?
Fyll inn feltene under og skriv hva det gjelder, så kontakter vi deg.
Takk! Vi tar kontakt med deg så fort vi har behandlet forespørselen.
Beklager! Noe gikk galt mens du sendte inn skjemaet.