Møt vårt kundeservice team!

Oppdatert:
10/6/2022
Hvordan ser en typisk hverdag ut på kundeserviceavdelingen til Saltimport? Jo, det skal du få vite om du leser videre! Vi har nemlig spurt fire av våre ansatte på avdelingen om hva de bruker arbeidstiden til.
Bilde:

Som kundeservicemedarbeider i Saltimport har de en sentral funksjon i organisasjonen. De som jobber her er et fungerende knutepunkt for nesten alle prosesser i selskapet og med kundene våre. De betjener alle innkommende henvendelser på kundeportal, telefon og e-post, og forteller at ingen dager er like. Det som holder seg likt er deres hovedoppgave som er å hjelpe alle våre kunder med å få det saltet de trenger, når de trenger det. 

Kunne du tenke deg å jobbe i Saltimport? Ønsker du å bli en del av denne gjengen? Da ønsker vi at du sender en generell søknad til oss på vår karriereside!

Kunder innen de fleste næringer

Mange blir overrasket når de oppdager hvor mange bruksområder salt har i Norge.

- Salt har et stort bruksområde, som betyr at også kundebasen vår er mangfoldig. Vi har kunder innen de fleste næringer slik som vei og industri, fiskeindustri, matproduksjon og landbruk, forteller Angelica Glad på avdelingen.

Bestillingsprosessen effektiviserer arbeidet

Saltimports nye kundeportal effektiviserer bestillinger både for kunder, og for hvordan avdelingen jobber. Dette gjør at kommunikasjonen flyter godt, det er enkelt og oversiktlig, og alle viktige opplysninger kommer tydelig frem. De ansatte har direkte og transparent kommunikasjon med kunden der kunden  har innsyn i opplysninger om deres bestilling og status.

- Vi er mennesker som sitter på kontoret og som gir kundebehandling, ikke roboter. Det gjør at det blir en felles forståelse for problemer, og lettere å tilpasse seg hverandre, legger Julia Jensen til.

- Kundeportalene vår er enkel og intuitiv som lar deg bestille salt fra der du er, til hvor du vil, til enhver tid, understreker Daniel Lien.

Salt til både sommer og vinter

Vi spurte teamet om hva det kuleste de har lært om salt? Alle var enige om at det som overrasket mest var salt ikke bare blir brukt på veiene om vinteren for å smelte snø og is, men at det også blir brukt til støvbinding om sommeren. Daniel Lien ble overrasket over de store mengdene salt som går til fiskeindustrien, for eksempel i Møre og Romsdal og langs hele norskekysten.

Vanlige arbeidsoppgaver

Kundeserviceavdelingen bistår kundene med veiledning og leveranse etter behov. De tar i mot og behandler bestillinger, ordner med transport, og sørger for at terminalene vet hva og hvor mye de skal levere ut. De hjelper også til med å svare på alt kundene måtte lure på, og bistår med å svare på økonomiske spørsmål om kundens faktura og produkter.

- Kundene er stort sett alltid nysgjerrig på pris. Det er mange potensielle kunder som er usikre på hvilke produkter som er best egnet for deres formål, og som ønsker informasjon om de ulike produktene, samt frakt og levering. Og da hjelper vi dem med det. Vi hjelper kunden fra A til Å, forteller Oskar Ulstein.

Jobb i Saltimport

Saltimports kundeservice-team er opptatt av kunnskapsflyt og innovative løsninger innad i teamet. Teamet er dynamisk og hver medarbeider får utvikle seg og tillegges stor verdi. Vi er alltid på leting etter ansatte som er interessert i å jobbe innen råvarehandel og som kan bidra til å gjøre oss bedre.. 


Kunne dette vært noe for deg? Om dette høres interessant ut hører vi gjerne fra deg! Spørsmål rettet til søknader sendes til career@salt.no

Alle henvendelser behandles konfidensielt.

Kontakt oss
i dag

Ta gjerne en hyggelig prat
med våre salteksperter
Ring oss på +47 55 33 24 00
Eller ønsker du å bli kontaktet?
Fyll inn feltene under og skriv hva det gjelder, så kontakter vi deg.
Takk! Vi tar kontakt med deg så fort vi har behandlet forespørselen.
Beklager! Noe gikk galt mens du sendte inn skjemaet.